Dragon’s Lair er begyndt at føre Infinity figur spillet, og siden der har været en del fortalere for det på PowerFist ville jeg se figurerne an. Et par dage efter blev det annonceret at de holder en intro-dag til spillet i morgen mandag, så der var en naturlig deadline for at få begynder boksen færdig.
Jeg valgte Aleph faktionen da jeg alle dage har været fascineret af rogue AIer, fra Wintermute i William Gibsons banebrydende Neuromancer roman-serie der mere eller mindre skabte cyber-punk genren til The Puppetmaster i Masamune Shirows Ghost in the Shell, der er en af mine yndlings anime/manga franchises.
Jeg var dog ikke helt lun på det officielle Aleph farveskema, jeg synes den hvide var knækket for meget imod gul og det røde var heller ikke helt den vision jeg havde. Ren hvid, grå nuancer og elektrisk blå med en snert af tyrkis/grøn var mere min vision, så sådan blev de malet.
Til at starte med var jeg lidt underwhelmed af figurerne, så fantastiske i detaljegrad og kvalitet som folk sagde virkede de ikke til at være, men jo mere jeg malede på dem jo mere fandt jeg og jo gladere blev jeg for dem. Det er lidt det samme som jeg oplevede med Malifaux, og nu jeg har brugt tid på dem vil jeg sige at ja, de er ret lækre (og her tænker jeg ikke på de detaljerede sculpts af kvinderne).
Jeg har undladt benskinnerne på robotternes ankler i første omgang, kan være jeg sætter dem på senere, men det virkede lettest at få dem poseret og malet uden i første omgang, og de sider endnu mere atletiske ud på den måde, så jeg overvejer kraftigt at lade dem forblive sådan.
Da jeg havde en stram deadline arbejdede jeg ret koncentreret med at få dem færdige, men jeg er udmærket tilfreds med kvaliteten. Jeg kunne have brugt lidt mere tid på edge highlights, men på andre område som knapper fik jeg stadig rykket mine evner til at male detaljer, så det er ikke ren speed painting (ud fra min standard, for andre er det selvfølgelig noget andet).
Jeg er glad ved skemaet og det er absolut et jeg vil beholde hvis jeg maler flere Aleph figurer.