The Incredible Hulk: Prelude to Planet Hulk anmeldelse

The Incredible Hulk: Prelude to Planet Hulk” giver et indblik i endnu et af Bruce Banners desperate forsøg på at kontrollere Hulken og beskytte verden mod hans ødelæggende hærværk. Samlingen starter fint med at vise Banners interne kamp og de veksler, det tager på ham og dem omkring ham. Tegningerne er velegnet til historiens temaer og fanger Hulkens rå følelser og monstrøse kraft.

Men efterhånden som samlingen skrider frem mod sin konklusion, begynder der at vise sig revner. Historien, der fører til Hulks eksil, føles forhastet og mangler den dybde, der er nødvendig for fuldt ud at fastslå de følelsesmæssige indsatser. Den sidste akt, hvor Nick Fury kommer ind i billedet, føles adskilt fra den forudgående narrative akt, hvilket efterlader læseren med en følelse af desorientering.
Arken i midten med Alaskas vildmark er nok den bedste i bogen, følelsen af ensomhed blandet med angst for den mindste smule kontakt til andre mennesker af frygt for at de starter vrede er sublim og essensen af Hulk. Plus spread tegningen af Hulk der fanger vildlaks sammen med bjørne er fantastisk.

Mens samlingen kan prale af nogle engagerende øjeblikke, er den samlede oplevelse hæmmet af det ujævne tempo og en forhastet konklusion. Det lykkes ikke fuldt ud at udnytte karakterudforskningen og den følelsesmæssige vægt, der er til stede i de indledende kapitler. I sidste ende kommwe “The Incredible Hulk: Prelude to Planet Hulk” til kort i forhold til sit potentiale, hvilket efterlader læseren med en følelse af forpassede muligheder og en samling, der i sidste ende er middelmådig.